عنوان کامل پایان نامه :بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

گسترش نگرشها

کاتز[1] و استاتلند[2] (1985، به نقل از بال[3]، 1988، ترجمه مسدد، 1373) معتقدند که نگرشها در فرایند رفع نیاز در ارگانیسم گسترش می‌یابند و بیان می‌کنند که سه گونه نگرش ممکن است گسترش یابند:

مجاورتی[4]، شی وسیله‌ای[5] و خودوسیله‌ای[6].

نگرش مجاورتی در نتیجه ارتباطات بین شی یا موضوع نگرش و شرایط عاطفی ویژه‌ای که با آن مرتبط است شکل می‌گیرد علاوه بر این نگرشهای مجاورتی، زمانی هم که شی مورد نظر مستقیما نیازی را ارضا کند ممکن است شکل بگیرد. نگرش شی وسیله‌ای زمانی به دست می‌آید که عاطفه‌ای مربوط با یک هدف با خود رویدادهایی پیوسته می‌شوند که وسیله‌ای برای رسیدن به آن هدف هستند. نگرش خدو وسیله‌ای زمانی شکل می‌گیرد که دانش یا اندیشه فرد نسبت به خود (که یکی از جنبه‌های همان چیزی است که خود نامیده می‌شود) به عنوان وسیله‌ای برای کسب نگرش می‌شود (بال، 1988، ترجمه مسدد، 1373).

44- Katz

45- Statland

46- Ball

47- Proximal

48- Object in stromental

49- Ego in stromental

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1- آموزش راهبردهای حل مسأله، پیشرفت در ریاضیات را افزایش می‌دهد.

2- آموزش راهبردهای حل مسأله، نگرش نسبت به درس ریاضیات را بهبود می‌بخشد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی تأثیر آموزش راهبردهای حل مسأله در پیشرفت ریاضی و بهبود نگرش نسبت به درس ریاضیات در دانش‌آموزان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد آزمونهای عملکردی سازنده گرایی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید