8ـ عوامل بیوشیمیایی

در تعداد زیادی از کودکان مبتلا به اختلال یادگیری مشکلات نورولوژیک و ژنتیک و یا سابقه­ای از محرومیت­های محیطی وجود ندارد. یکی از فرضیات این است که این کودکان ممکن است همچون کودکان عقب مانده ذهنی که دچار بیماری فنیل کتونوریا می­باشند دارای عدم توازن بیوشیمیایی ناشناخته­ای باشند اما درباره اثرات داروها، نتایج مطالعات ضد و نقیض است.

2-6- دیدگاه­های روان شناختی ناتوانی­های یادگیری

پایگاه عاطفی: ‌دیدگاه روان پویشی

مطالعه تکامل روانی، ساخت شخصیتی و نحوه عمل «من» کودکان درشناخت مشکلات یادگیری آنها دارای اهمیت فراوان است. از میان دانشمندانی که مطالعاتشان معطوف به جنبه­های روان شناختی و عاطفی ناتوانی­های یادگیری است می­­توان از گیفین (1968)، راپاپورت (1966 و آیزنبرگ (1967) نام برد. با اینکه دیدگاه­های پیشین در مورد ناتوانی­های یادگیری روی جنبه­های حسی– حرکتی، ادراکی، زبان و یا یادگیری­های شناختی تاکید داشتند،‌ اینان که کودک را از نظر شخصیت یا دیدگاه روان پزشکی می­نگرند، می­پرسند: «احساس کودکی که ناتوانی یادگیری دارد چیست؟» (گیفین، 1968).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه بررسی مقایسه ویژگی شخصیتی توافق پذیری دانش آموزان عادی و ناتوان یادگیری

دیدگاهتان را بنویسید