روش تدریس:

روش تدریس مجموعه تدابیر و فعالیت­های منظمی است که معلمی، نه برای ارائه تدریس بهتر، بلکه برای یادگیری بهتر و رسیدن به هدف، با توجه به امکانات اتخاذ می­کند (احمدیه،1385)، همچنین به کلیه فرآیندهایی که در کلاس درس به منظور بهبود یادگیری دانش­آموزان صورت گیرد (پرینس و فلدر[1]، 2006) و یا  به مجموعه فعالیت­هایی معلمان در کلاس به روش­هایی متفاوتی که به منظور گسترش و توسعه مفهومی ذهن فراگیران در دروسشان صورت می­گیرد روش تدریس می­گویند (اوزسویک[2]،2010). بنابراین، به اعمال و فعالیت­هایی که معلم به منظور تغیییر در شیوه­های یادگیری دانش آموزان ایجاد می کند نیز روش تدریس می­گویند (براوون[3]، 2001). در این راستا معلمان می­کوشند تا در امر تدریس از شیوه­های گوناگونی استفاده کنند برای اینکه در فرایند آموزش به مطلوبیت لازم دست یابند. در جمع­بندی کلی پژوهشگر معتقد است که روش تدریس در کل، تغییر در شیوه­های یادگیری دانش آموزان است تا به آنان بیاموزد که چگونه بیاموزند.

مشکلات خاص معلمان:

به تعبیری مشکلات خاص معلمان می­تواند اینگونه تعریف شود: به مسائلی نظیر وجود کلاس­های چندپایه و مدیریت در آن، کمبود وقت، فقدان تجهیزات آموزشی، کمبود اطلاعات و تجارب معلمان، ضعف بنیه علمی دانش­آموزان، وجود منطق دوزبانه و سازمان دهی فیزیکی کلاس درس مشکلات خاص معلمان قلمداد می شود (دیویس، گایتون و آنیون[4]، 2008)

[1] Prince & Felder

[2] Ozsevik

[3] Brown

[4] Davis, Gayton, & O’Nions

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد کاهش سطح اضطراب اجتماعی افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی با شرطی‌سازی ارزشی زیر آستانه‌ای

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید