2-1- مقدمه

بررسی مبانی­نظری و چارچوب تئوریک یکی از لازمه­های انجام هر گونه تحقیق و پژوهش می­باشد. در واقع با بررسی ادبیات و پیشینه تحقیق زمینه­های پژوهش پیش­رو شناسایی و مطالعه می­شود، جان دیوئی معتقد است که انجام این مطالعه به پژوهشگر کمک می­کند تا بینش عمیقی در زمینه موضوع مورد پژوهش و حوزه­ای که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با موضوع پژوهش در رابطه است کسب نماید (دلاور،1387).

دانشگاه­ها به­ عنوان سازمان­های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمان­ها و نهادهای اجتماعی کمک می­کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاه­ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت ­فرآیند، مدیریت­دانش، نیروی­انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری ­محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.

دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی خدمات آموزشی، به منظور قضاوت در مورد کیفیت این خدمت، به مقایسه توقع خود ازخدماتی که باید ارائه شود وضع مطلوب) و ادراک خود از خدماتی که هم اکنون دریافت می کنند (وضع موجود می پردازندکه  اختلاف بین خوانده می شود. در ارتباط با خدمات آموزشی، این شکاف حاصل ناتوانی مدیران در ارزیابی و  شکاف کیفیت  این توقع و ادراک پاسخ گویی نیاز های واقعی دانشجویان است و گام اساسی برای جبران این شکاف، شناخت این ادراکات و انتظارات است.( بحرینی و همکاران ،1390)

دانشگاه­ها به­عنوان سازمان­های آموزشی هستند که تعالی آنها به تعالی سازمان­ها و نهادهای اجتماعی کمک می­کند و تعالی آنها در این است که عناصر اصلی دانشگاه­ها یعنی رهبری، برنامه ریزی، مدیریت ­فرآیند، مدیریت­دانش، نیروی­انسانی و نتایج عملکردی آنها در جهت مشتری ­محوری بوده و این عناصر در یک تعامل مناسبی قرار داشته باشند.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارتباط عوامل فردی با تولیدات علمی اعضای هیات علمی

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد


دیدگاهتان را بنویسید