رابطه هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

مهارت اجتماعی

الف: تعریف مفهومی: مهارت‌های اجتماعی[1] رفتارهایی هستند که به مردم برای کنش متقابل با دیگران کمک می‌کنند. در مدرسه، کنش متقابل ممکن است با هم‌کلاسی‌ها، معلمان و سایر کارکنان مدرسه باشد. در مراحل بعدی زندگی، این کنش متقابل با همکاران، سرپرستان، دوستان و افراد دیگری برقرار می‌شود که شخص ملاقات می‌کند(رندی ومیشل[2]،2008: 2).

ب: تعریف عملیاتی: مهارت‌های اجتماعی نمره­ای است که هر یک از آزمودنی ها در این پژوهش از پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی ماتسون (1983) در پنج بعد بدست آروده­اند این پرسشنامه شامل 56 سوال می باشد، گزینه های سوالات مدرج و از طیف لیکرت می­باشد. گزینه ها از هرگز تا همیشه نمره گذاری شده است.

[1]-Social Skills

[2]-Randy & michelle

سوالات یا اهداف پایان نامه :

توصیف رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

اهداف فرعی

  • توصیف رابطه ابعاد هوش اخلاقی با عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز
  • تعیین رابطه ابعاد مهارت های اجتماعی با ابعاد عملکرد تحصیلی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی در بین دانش آموزان دبیرستان­های عشایری شیراز

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : رابطه هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش ­آموزان دبیرستان های عشایری شیراز

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد بررسی چگونگی تبادل و انتشار دانش توسط اعضای هیأت علمی

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید