1 6 1 : آموزش به روش سخنرانی

روش سخنرانی عبارت است از ارائه مفاهیم به طور شفاهی از طرف معلم و یادگیری آنها از طریق گوش کردن و یادداشت برداشتن از طرف شاگرد . در این روش یک نوع انتقال یادگیری و رابطه ی ذهنی بین معلم و شاگرد ایجاد می شود . در فرایند تدریس ،  تمام عوامل تحت کنترل معلم است  ( شعبانی ، 1386 ، ص 244 ) .

2 -6 1 : آموزش به روش بحث گروهی

آموزش به کمک بحث گروهی به فراهم آوردن موقعیتی گفته می شود که در آن یادگیرندگان ( دانش آموزان و دانشجویان ) با همدیگر ، یا یادگیرندگان با معلم ، به گفتگو می پردازند تا اطلاعات ، اندیشه ها ، و عقاید را با هم مبادله کنند یا به کمک هم به حل مسائل بپردازند . بنابراین ، بحث گروهی روشی است برای تحریک اندیشیدن ، به چالش کشیدن نگرش ها و باورها ، و پرورش مهارت های میان فردی  ( سیف ، 1388 ، ص 525) .

در این روش دانش آموزان تلاش زیادی برای فراگیری دانش  ، مهارت و نگرش ها       می کنند و به نحو فعال در تدارک زمینه های لازم برای یادگیری می کوشند . معلمان به صورت های گوناگون در بحث گروهی و فعالیت های مربوط به آن شرکت می کنند . در برخی موارد آنان وارد بحث   می شوند و بخشی از فعالیت گروهی را به عهده می گیرند . بعضی وقت ها آنان مدیریت جلسه بحث را می پذیرند و زمانی هم به پرسیدن سوال و پاسخ گویی به سوالات اکتفا می کنند . روش مباحثه ای از دیرپاترین روش ها و راهبرد های آموزشی است  ( احدیان و آقازاده ، 1378 ) .

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تعیین اثر بخشی آموزش مثبت نگری برافزایش احساس تعلق به مدرسه و روابط با دیگران

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید