تعریف نظری

خودناتوان­سازی تحصیلی : به نظر برگلاس و جونز (1978) خودناتوان­سازی عبارت­است از هر عمل یا زمینه عملی که به فرد امکان می­دهد تا شکست را به عوامل بیرونی (بهانه) و موفقیّت را به عوامل درونی به منظور کسب افتخار نسبت­دهد. لازم به ذکراست این متغیر شامل سه خرده مقیاس شامل خلق منفی، تلاش و عذرتراشی است.

تعریف عملیاتی

خودناتوان­سازی تحصیلی : نمره حاصل از اجرای مقیاس خودناتوان­سازی (SHS)[1] جونز و رودالت.[2] (1982)

تعریف نظری

جرأت­ورزی : جرأت­ورزی شامل محکم­بودن برای حقوق شخصی و اظهار عقاید، احساسات و باورها به طور کلی مستقیم، صادقانه و به طریقی مناسب، که به این گونه­ای است که به حقوق دیگران تجاوز نکند. (لانگ[3] و جاکویسکی[4]،1976، به نقل از یوشیوکاف 2000)

[1]-Self-Handicapping Scala

[2]-Jones &Roodwal

[3]-Lang

[4]-Jakubowski

 

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه افزایش جرأت ورزی دانش آموزان با آموزش مؤلفه های تصمیم گیری مجدد

دیدگاهتان را بنویسید