• متغیرهای تحقیق

 

بر اساس فرضیه تحقیق متغیر مستقل آموزش ویژگی های رشد شناختی کودکان پیش دبستان به والدین است و متغیر وابسته اضطراب می باشد.

 

  • تعریف مفاهیم تحقیق

 

1.ویژگی های رشد شناختی 2. کودکان پیش دبستان 3. اضطراب

الف: تعریف نظری

ویژگی های رشد شناختی:    رشد شناختی  به حافظه، توجه، دقت و مهارت های سازمان دهی و معلومات ذهن اطلاق می شود.

 

کودکان پیش دبستان: به کودکانی اطلاق می گردد که بین 4 تا 6 سال هستند.

 

 

اضطراب: بر اساس DSM-IV-TR(2010) اضطراب: یک احساس منتشر بسیار نا خوشایند و اغلب مبهم دلواپسی که با یک یا چند احساس جسمی همراه می گردد مثل احساس خالی شدن سر دل، تنگی قفسه سینه، تپش قلب، تعریق، سر درد یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار بی قراری و میل برای حرکت نیز از علائم شایع است اضطراب یک علامت هشدار دهنده است و خبری از خطر قریب الوقوع می دهد و شخصی را برای مقابله با تهدید آماده می سازد.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد تأثیر ارائه تکلیف به روش حل تمرین بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید