تعریف اصطلاحات

تعریف نظری

ارزشیابی[1]: فرایند جمع آوری و تفسیر نظام دار شواهدی است که در نهایت به قضاوت ارزشی به اقدامی معین بینجامد.( کیامنش )

ارزشیابی توصیفی[2]:رویکردی در ارزشیابی تحصیلی – تربیتی است که با استفاده از ابزارها و روش های مناسب (آزمون،مشاهدات،پوشه کار و …) اطلاعات لازم را در ابعاد مختلف یادگیری ، متناسب با جنبه های مختلف شخصیت دانش آموز ، برای شناخت دقیق او در اختیار معلم و اولیاء قرار می دهد تا بر اساس آن ، تدابیر مناسب برای بهبود شرایط و فرایند یاددهی – یادگیری پیش بینی و اجرا شود(رادمنش ،ص 33).

آموزش ضمن خدمت[3]: فرایند ارایه ی آموزش جهت بهبود بخشیدن فعالیت ها و وظایف افراد در رابطه با شغل و حرفه تخصصی آنان که عمدتا به منظور افزایش دانش و مهارت و تغییر نگرش های حرفه ای آنان صورت می پذیرد تا بوسیله آن افراد بتوانند به گونه ای موثر وظایفشان را به انجام رسانند.( فتحی واجارگاه،1383)

تعریف عملیاتی

ارزشیابی: در این تحقیق،منظور از ارزشیابی بررسی دوره های ضمن خدمت ارزشیابی توصیفی از دیدگاه معلمان با و بدون سابقه شرکت در کلاس های ضمن خدمت می باشد.

ارزشیابی توصیفی: شیوه ارزشیابی توصیفی،کلیه روش ها و راهکارهایی است که بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ،ابتدا در تعدادی مدارس به صورت آزمایشی اجراشد و سپس در کلیه مدارس ابتدایی به اجرا درآمده است.

دوره ضمن خدمت: دوره های آموزشی که با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارت های فرهنگیان برگزار می گردد و در پایان به کسانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهینامه شرکت در دوره اعطا می شود.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه مقایسه طرحواره های هیجانی و تحریف های شناختی در افراد مبتلا به میگرن با افراد سالم

[1]  Evaluation

[3] In-Service Training

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید