مطالعات همه­گیرشناسی نشان می­دهد که اضطراب اجتماعی سومین اختلال روانپزشکی شایع پس از افسردگی اساسی و سوء مصرف الکل می­باشد (مویترا و همکاران، 2008). اضطراب اجتماعی همبودی بالایی با سایر اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی و اختلالات وابسته به مواد دارد (باکنر[1] و همکاران، 2013). اکثر افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی گزارش می­کنند که شغل، تحصیل و کارکرد عمومی آن­ها به­واسطه ترس­هایشان به­طور جدی آسیب دیده است (ترک و همکاران، 2008). ساندرسون و همکاران (1990)، در مطالعه خود نشان دادند که 50 درصد از افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی در دهه سوم زندگی خود، مجرد مانده­اند و به احتمال بیشتری در مقایسه با همتایان غیر مضطرب خود در شغلی پایین­تر از سطح تحصیلی­شان اشتغال دارند (ساندرسون و همکاران، 1990). اضطراب اجتماعی با کاهش زیاد در کیفیت زندگی مرتبط است (فارمارک و همکاران، 2002). سافرن و همکاران (1997) نشان دادند که مبتلایان به اضطراب اجتماعی از سطح بسیار پایین­تری از کیفیت زندگی نسبت به افراد گروه کنترل برخوردار می­باشند و سطح کیفیت زندگی به­طور معکوسی با شدت اختلال به­ویژه در رابطه با اضطراب در تعاملات اجتماعی ارتباط دارد (نیکویی، 1387).

[1]-Buckner

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارتباط هوش اخلاقی و مهارت­های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش­ آموزان
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید