این اصطلاح به مجموع اموری اطلاق می­شود که انسان برای رسیدن به هدف و انجام کار موردنظر، به‌صورت روشمند و بسامان پی می­نهد.روش مفهومی ، راهبردی است که نحوه عمل را ترسیم می­کند و مراحل و چگونگی پیمودن آن‌ها را برای رسیدن به هدف­های موردنظر معلوم می­دارد. روش به‌مثابه راهبرد، مبتنی بر مبانی و ارزش­های برگرفته از عنصر اول(رویکرد) است و نشان‌دهنده حضور آن‌ها در مراحل گوناگون عمل تربیتی است، برای هر روش، شیوه­هایی برگزیده و فنون ویژه­ای وجود دارد که با نوع روش و رویکرد مسبوق به آن‌ها سازگار است( بهشتی و همکاران،1388،صص267-265). روش مجموعه قواعد یقینی و آسانی است که التزام دقیق به آن‌ها، نمی­گذارد فرد راه نادرست را درست انگارد، و او را یاری می­کند تا بدون تلاش غیرضروری و از راه افزایش تدریجی دانش، به شناخت حقیقت آنچه در پی آن است برسد،

روش چهاراصل دارد:

  • بداهت و وضوح؛ یعنی، روش باید بدیهی و واضع باشد در غیر این صورت نتیجه کار معلق می­ماند؛
  • تحلیل؛ یعنی تقسیم و خرد کردن مفاهیم مرکب و کلی به عناصر ساده و تقسیم این عناصر ساده‌شده به عناصر ساده­تر؛
  • بسامانی؛ یعنی؛ تنظیم افکار به‌گونه‌ای که زنجیره­ای به‌هم‌پیوسته ایجاد شود؛
  • رسیدن از حکمی به‌حکم دیگر از راه حرکت پیوسته فکر، به‌گونه‌ای که موجب وضوح مجموعه شود.

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه تعیین ساختار عاملی پرسشنامه “رشد خود”
دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید