بهره­وری علمی را نسبت برونداد پژوهش­های علمی به درونداد آن­ها دانسته­اند (بوناکورسی و دارایو[1]، 2003) . بسته به بافتاری که نتایج ارزیابی در آن به کار گرفته می‌شود – ارزیابی‌های پژوهشی محض یا کاربردی- و اهداف مترتب بر آن، سنجه­های به کار رفته در محاسبه بهره‌وری و در نتیجه تصویری که از آن به دست می‌آید متفاوت خواهد بود. برای نمونه، سرمایه‌ها و اعتبارات پژوهشی، کمک­های مالی داخلی و خارجی، هزینه­های کل، هزینه هر انتشار، پژوهشگران و اندیشه‌های پژوهشی آنان، امکانات و دستگاه‌ها، تکنسین­ها و کارکنان بخش اداری و سن موسسه (تاریخ تاسیس موسسه) از مصادیق دروندادهای پژوهشی به شمار می‌آیند. تعداد انتشارات به طور کلی و در سطح بین­المللی، انتشارات هر پژوهشگر به طور کلی و در سطح بین­المللی، درصد سرمایه برداشتی از بازار و میانگین ضریب تاثیر را می‌توان از مصادیق بروندادهای پژوهشی دانست (کیم، ولف وندر، تومبلی[2]، 2011؛ بوناکورسی و دارایو، 2002؛ پرتر و اومباخ[3]، 2001) .

[1]. Bonaccorsi & Daraio

[2]. Kim, Wolf-Wendel, Twombly

[3]. Porter & Umbach

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه سبک های مقابله ای در افراد معتاد

دیدگاهتان را بنویسید