ملاک های هدایت تحصیلی:

هدف آن است که دانش آموزان به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه و نه امکانات و نیازهای کشور راهنمایی شوند (شفیع آبادی،1387).

طبق ماده 96 آیین نامه آموزسی دوره متوسطه، هدایت دانش آموز به مناسب ترین شاخه یا رشته تحصیلی، بر اساس استعداد و علاقه وی و به تناسب امکانات و نیاز های کشور است (صافی،1389).

رشته تحصیلی دانش آموزان بر اساس نتایج حاصل از ملاک های زیر تعیین می گردد.

  1. شاخص پیشرفت تحصیلی در دروس خالص سال اول متوسطه
  2. شاخص پیشرفت تحصیلی در دروس خالص دوره سه ساله راهنمائی
  3. استعداد تحصیلی اختصاصی(برآورده شده توسط دبیران)
  4. هوش یا استعداد عمومی
  5. علاقه مندی به رشته تحصیلی(رتبه بندی شده توسط خود دانش آموز)
  6. اولویت یا مناسب بودن رشته تحصیلی(رتبه بندی شده توسط اولیای دانش آموز)
  7. رغبت تحصیلی-شغلی
  8. نتیجه بررسی های مشاور (کرمدوست و همکاران،1385).

طبق ماده  108 آیین نامه هدایت تحصیلی در دوره متوسطه، ملاک های هدایت تحصیلی عبارتند از:

  1. نمرات دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه دانش آموز برابر نمون برگ هدایت تحصیلی (به میزان 50 امتیاز)
  2. نظر مشاور بر اساس بررسی های مشاوره ای (به میزان 50 امتیاز)

بررسی های مشاوره ای به شرح زیر می باشد:

  1. نظر اولیای دانش آموز (5 امتیاز)
  2. نظر دانش آموز (5 امتیاز)
  3. نظر معلمان درس های مربوطه (10 امتیاز)
  4. نتایج آزمون های رغبت و استعداد (هر کدام 10 امتیاز)
  5. نظر مشاور بر اساس بررسی پرونده ی تربیتی- تحصیلی (10 امتیاز)(وزارت آموزش و پرورش،1389).

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه بررسی عوامل انگیزشی موثر بر تولیدات علمی اعضای هیات علمی

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه فوق با فرمت ورد

دسته‌ها: دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید